turto vertinimas

 

Kam reikalingas turto vertinimas? Specialistai teigia, jog turto vertinimas suteikia klientui objektyvią ir nešališką informaciją apie jo turto būklę, galimybes pirkti ar parduoti nekilnojamą turtą, t.y. tikėtiną piniginę vertę rinkoje. Kaip žinia, žmogaus turtas skirstomas į kilnojamą ir nekilnojamą turtą. Norint parduoti ar nusipirkti namą, automobilį ar įsigyjant kitokį stambesnį pirkinį, dažniausiai atliekamas turto vertinimas. Vis dar nekilnojamo turto vertinimas atliekamas dažniau nei kilnojamo.

Kada reikalingas nekilnojamo turto vertinimas? Paprastai pageidaujama įvertinti nekilnojamą turtą, kai planuojama imi paskola būstui ar žemės sklypo pirkimui. Tačiau egzistuoja ir kiti atvejai. Vienas tokių - jeigu pirkėjai perka būstą be paskolos, jie nori įsitikinti, jog pirkinys tikrai vertas tos sumos, kurią nurodo pardavėjas. Parduodantiems nekilnojamą turtą, taip pat ne ką mažiau naudingas nekilnojamo turto vertinimas. Parodę pirkėjui įvertinimo dokumentus, išvengsite bereikalingų ginčų dėl kainos sumažinimo.

Dažniausiai turto vertinimas atliekamas per 2-5 dienas. Jis apima tokius etapus:

  • Turto identifikavimas ir dokumentų analizė. Priklausomai nuo ar bus vertinamas butas, namas, sklypas ar kitoks nekilnojamas turtas, nustatoma kokių dokumentų reikės vertinimui.
  • Turto apžiūra ir fotofiksacija. Apžiūrą atlieka vertintojas arba jo asistentas. Užsakovas privalo suteikti galimybę apžiūrėti turtą tiek iš vidaus, tiek iš išorės. Taip pat, vertintojas turi teisę fotografuoti.
  • Vertinimo ataskaitos parengimas. Turto vertės nustatymo ataskaita rengiama atlikus turto apžiūrą.
  • Dokumentų įteikimas. Užsakovui arba jo įgaliotam asmeniui įteikiamas galutinai parengtas nekilnojamo turto įvertinimo dokumentas.

Būna situacijų, kai turto įvertinimas yra būtina paslauga. Tačiau pasitaiko atvejų, kai tik nuo turto savininko priklauso ar turtą vertinti ar ne. Tikrai nederėtų atsisakyti šios paslaugos. Kad tuo galutinai įtikintume, pateiksime keletą priežasčių, kodėl vis tik verta pasitikėti turto vertintojais:

  • Išsiaiškinsite ar prašoma pardavėjo būsto, sklypo ar kito turto kaina tikrai protinga, nepadidinta.
  • Sužinosite realią sumą, kokios galite tikėtis už savo planuojamą parduoti turtą.
  • Jeigu planuojate gauti būsto kreditą, toks turto vertinimas jums tikrai bus reikalingas.
  • Turto vertintojai užtikrintai patikrins ar galėsite ateityje lengvai disponuoti įsigyjamu turtu.
  • Sutaupysite laiko, nes reikiamų dokumentų ir duomenų rinkimas savarankiškai užtrunka.
  • Sutaupysite pinigų. Dažnai atrodo, jog savarankiškai rinkdami reikiamus dokumentus sutaupysite. Tačiau dažnai nutinka taip, jog patirties stoka ir kai kurių procedūrų neišmanymas suteikia papildomų, neplanuotų išlaidų.

Sveiki šiame straipsnyje pateikiama skelbimų rinkos apžvalga ir pagrindinės skelbimų rinkos tendencijos. Taigi pradėkime.

Pirmas punktas. Pasikeitusios technologijos. Iš esmės žmonių poreikiai per kelis dešimtmečius nepasikeitė. Žmonės ir toliau nori parduoti ar nusipirkti butą, automobilį, susirasti antrąją pusę ir taip toliau.   Pasikeitė tik skelbimų pateikimo technologijos. Jeigu anksčiau skelbimai buvo talpinami laikraštyje tai veliau atsirado skelbimų lentos ir forumai. Dar veliau į rinką atėjo soc tinklai o dar vėliau atsirado ir mobilios programėles arba appsai.

Antras punktas. Vis didėjanti konkurencija. Anksčiau nebuvo jokios konkurencijos. Buvo vienas vienintelis laikraštis kuriame žmonės ir talpino skelbimus. Dabar kasdien skelbimų portalų tik daugėja tai priveda prie to kad žmonėms darosi sunkiau surasti reikiama paslaugą.

Trečias punktas. Skelbimų portalus išstumia soc tinklai. Patalpinti skelbimą soc tinkluose yra paprasčiau ir greičiau užtenka tik parašyti postą į kokią nors skelbimų grupę ir skelbimas patalpintas. Žiurint iš savininkų pozicijos grupę soc tinkluose galima sukurti daug greičiau nei paleisti skelbimų portalą, grupės išlaikymas nemokamas todėl soc tinklai vis labiau ir labiau išstumia skelbimų portalus.

Ketvirtas punktas. Laikraščius labai stipriai išstumė internetiniai portalai ir soc tinklai. Priežastys tos pačios kaip ir trečiam punkte. Spausdinti laikraštį daug brangiau kainuoja nei išlaikyti grupę soc tinkluose be to klientui nereikia laukti kada bus atspausdintas laikraštis nes klientas nori pasiskelbti čia ir dabar.

Penktas punktas. Atsirado tokios subkategorijos kurių anksčiau visisškai nebuvo. Pvz atsirado kompiuterijos skelbimai, mobiliųjų telefonų skelbimai o anksčiau visų šių prekių nebuvo.

Šeštas punktas. Padidėjo prekių įvairovė todėl tenka kurti vis gylesnę subkategorijų strukturą. Pvz. anksčiau buvo gaminami vos keli automobilių modeliai o dabar tų modelių yra šimtai o gal ir tūkstančiai. Todėl tinklapio adminams tenka kurti labai didelės apimties duombazę kad klientai galėtų surastį reikiamą prekės modėlį.

Septyntas punktas. Informacijos perteklius, sukčiavimas ir spamas. Dabartines skelbimų lentas užpludo sukčiai, aferistai ir spamintojai ir žmonės tiesiog paskesta informacijos jūroje.

Aštuntas punktas. Skelbimų lentos po truputį darosi mokamos. Viskas eina prie vis didesnio informacijos apmokestinimo. Dabar kad pasiskelbti daug kur tenka susimokėti.

Štai tokios skelbimų rinkos tendencijos galioja šiuo metu.

 

Svetainėje naudojami slapukai. Naršydami toliau jūs sutinkate su mūsų Privatumo Politika.